Tavoita sinulle tärkeä kohderyhmä Janakkalan Sanomien ja Alma Median digimedioissa! Paikallisia juttuja ja tarinoita tarjoileva Janakkalansanomat.fi on alueen asukkaille tärkeä osa arkea, ja median sisältöihin palataankin useita kertoja päivässä. Mainostajana tavoitat potentiaaliset asiakkaasi heille läheisessä ja luotettavassa ympäristössä.
Janakkalansanomat.fi on osa Alma Median digitaalista Alma-verkostoa, johon kuuluvat muun muassa Iltalehti.fi ja Kauppalehti.fi. Alma-verkoston medioissa voit kohdentaa mainoksesi näkymään esimerkiksi Turengin, Tervakosken, Riihimäen ja Hämeenlinnan alueella.
Tutustu digimainosratkaisuihin alla. Kysymysten herätessä, ota rohkeasti yhteyttä. Autamme mielellämme rakentamaan tarpeitasi vastaavan ratkaisun!
Tavoita asiakas kaikilla laitteilla
Laiteriippumattomilla ratkaisuilla saat haluamasi kohderyhmän kiinni riippumatta siitä, millä laitteella potentiaalinen asiakas medioita käyttää. Mainontasi näytetään kohderyhmään kuuluvalle kuluttajalle sillä laitteella, jossa hän juuri sillä hetkellä mediaa kuluttaa. Yli 50% medioimme vierailuista tehdään älypuhelimilla ja tableteilla. Lisäksi mainostuotanto on helppoa!
Laiteriippumattomat mainosratkaisut
- Digietusivu
- Koko 600x700 px
- Aineisto max. 150 kt
- Hinta 100 €/päivä
-
Lisätiedot
Mainoksen koko: 600×700 px
Aineiston maksimikoko: 150 kt
Tiedostomuoto: jpg tai png
Mainos näytetään päivän aikana
1 krt / selain.
Aineisto toimitetaan osoitteeseen
digimainonta@almamedia.fi.
- Paraati
- Koko Desktop: 980x400 px
Mobiili: 300x300 px
- Aineisto Desktop: 80 kt
Mobiili: 60 kt
- Hinta CPM 24 €
- Boksi
- Koko 300x250 px
- Aineisto 40 kt
- Hinta CPM 11 €
-
Lisätiedot
Halutessasi voit toimittaa mobiilia varten myös aineiston koossa 600×600 px. 300×250 px aineisto käy myös mobiiliin.
- Pystyparaati
- Koko 300 x 600 px tai 300 x 431 px
- Aineisto 60 kt
- Hinta CPM 19 €
Aktivoi asiakasta vuorovaikutteisella mainonnalla
Rich Media -mainokset ovat vuorovaikutteisia, viestin vastaanottajaa aktivoivia mainoksia. Pyöritettävässä mainoskarusellissa esittelet näppärästi esimerkiksi useamman tuotteen tai palvelun ja annat lisätietoja yrityksestäsi. Aktivoi käyttäjää viettämään aikaa sisältösi parissa!
Rich Media -mainosratkaisut
- Paraati-karuselli
- Koko kaikki kuvat yhteensä max. 300 kt
- Aineisto 300x300px/ kuva
- Hinta CPM 26 €
-
Lisätiedot
- Aineisto: kuvia 5-8, formaattina jpg. 300×300 px tai 600×600 px koossa, kuvien yhteenlaskettu kt-raja: 300kt
- Kuvat numeroituna haluttuun järjestykseen 1.jpg, 2.jpg
- Jokaisella kuvalla voi olla oma linkitysosoite, linkkien ilmoittaminen 1.jpg = http://www.sivusto.fi jne.
- Demo: http://www.iltalehti.fi/ilona/?ad=carousel3d
- Boksi-karuselli
- Koko kaikki kuvat yhteensä max. 300 kt
- Aineisto 300x300px/ kuva
- Hinta CPM 13 €
-
Lisätiedot
- Aineisto: kuvia 3-8, formaattina jpg. 300×300 px tai 600×600 px koossa, kuvien yhteenlaskettu kt-raja: 300kt
- Kuvat numeroituna haluttuun järjestykseen 1.jpg, 2.jpg
- Jokaisella kuvalla voi olla oma linkitysosoite, linkkien ilmoittaminen 1.jpg = http://www.sivusto.fi jne.
Sykähdytä videolla
Videomainonta lisää mainoksesi huomioarvoa. Liikkuva kuva välittää tunteita tehokkaammin kuin mikään muu mainonnan muoto. Parhaimmillaan video on elämys, joka vangitsee katsojan huomion yltäkylläisessä verkkoympäristössä. Tarjoile kuluttajille mukaansatempaavaa sisältöä, kuten hyödyllisiä vinkkejä, viihdykettä tai sykähdyttäviä elämyksiä.
Videomainosratkaisut
- Ennen uutisvideoita: Preroll-video
-
Preroll-video näkyy kaikilla laitteilla ennen uutisvideosisältöä. Ennen uutisvideoita näytetään vain yksi mainosklippi, jota ei voi ohittaa.
-
Lisätiedot
Hinnat:
1-5 sekuntia: CPM 26 €
6-10 sekuntia: CPM 32 €
11-15 sekuntia: CPM 38 €
16-20 sekuntia: CPM 44 €
21-25 sekuntia: CPM 50 €
26-30 sekuntia: CPM 56 €
Videoparaati (autoplay)
Koko: 980×400 px + 600×600 px
Hinta: CPM 26 € + tuotanto 160 €
Videoboksi (autoplay)
Koko: 300×250 px
Hinta: CPM 13 € + tuotanto 80 €
Mainostajan tulee toimittaa videoparaatia ja videoboksia varten:
video, logotiedosto (jpg tai png), lyhyt mainosteksti, toive taustakuvan väristä tai graafinen ohje.
Aineistot toimitetaan osoitteeseen digiaineistot@ahaamediapalvelut.fi 4 työpäivää ennen kampanjan alkua. Videoparaati ja -boksi toteutetaan Celtralla.
- Artikkeleiden välissä: Artikkelivideo
- Hinta CPM 30 €
-
Lisätiedot
Artikkelivideo tulee näkyviin tekstin väliin artikkeleissa, joissa on tarpeeksi pitkä sisältö. Video käynnistyy ilman ääniä automaattisesti kävijän saapuessa mainoksen kohdalle ja pysähtyy jos kävijä skrollaa alaspäin.
Videon pituus 1-30 sekuntia
Hyödynnä uusi videototeutus: Printistä videoksi
Kokeile videon tehoa vaivattomasti printtiaineistollasi.
Hinta sisältää:
12-sekuntinen neljästä kuvasta tehty video musiikin kera.
Mitä sinun tarvitsee tehdä?
Valitse printti-ilmoituksestasi 2 tuotetta, jotka haluat videoon – me hoidamme loput. Saat valmiin videoehdotuksen hyväksyttäväksesi ennen kampanjan alkua.
Videon valmistus, perushinta 80€, muutoksista, lisätuotteista tms. laskutetaan erikseen +80€/h (minimiveloitus 1h).
Näkyvyys videolle, hinta: videomainosratkaisut >
Katso esimerkkivideo ja innostu!
Laitekohdennus
Voit myös halutessasi valita ainoastaan mobiilissa tai tietokoneella näytettävän mainosratkaisun.
Laitekohtaiset kohdennusratkaisut
- Yläparaati
- Koko 300 x 300 px
- Aineisto 60 kt
- Hinta CPM 22 €
- Keskiparaati
- Koko 300 x 300 px
- Aineisto 60 kt
- Hinta CPM 16 €
- Alaparaati
- Koko 300 x 300 px
- Aineisto 60 kt
- Hinta CPM 7 €
- 3D Swipe
- Koko 300 x 300 px
- Aineisto max. 120 kt
- Hinta Yläparaatissa CPM 22 €
-
Lisätiedot
- Pyörivä kuutio jossa voi olla 3-5 sivua
- Kuutio pyörähtää kerran automaattisesti, jonka jälkeen käyttäjä pyörittää kuutiota pyyhkäisemällä
- Kuution sivuilla voi olla linkki, click-to-call, click-to-calendar, click-to-apple-strore, click-to-play-store
- Mainoksen voi tehdä myös tavallisena pyyhkäisymainoksena, jolloin mainos ei pyöri vaan liukuu sivulta toiselle
- Mainoksen koko: 300 x 300 pikseliä (myös 3. osapuolen tagin kautta tuleviin aineistojen tulee olla 300 x 300 pikseliä)
- Kuution kuvat toimitetaan sprite-kuvana. 300×900 (3 kuvaa), 300×1200 (4 kuvaa), 300×1500 (5 kuvaa)
- Maksimikoko: 120 kt
- Formaatti: JPEG, PNG
- Linkit: jokaisella kuvalla voi olla oma linkkinsä, tai kaikki kuvat voivat osoittaa samaan osoitteeseen
- Alma Media toteuttaa mainoksen ilman erillisiä tuotantokustannuksia mainostajan toimittamien materiaalien pohjalta
Tutustu Alma Median mobiilimainonnan demosivustoon.
- Videoparaati
- Koko 600 x 600 px
- Hinta Yläparaatissa CPM 22 €
-
Lisätiedot
- Videoparaatissa osa bannerista on varattu videolle. Osassa banneria voi olla tekstiä ja linkitys.
- Video käynnistyy käyttäjän klikatessa videota.
- Kuvamateriaali: yksi kuva 600 x 600 px, jossa 600 x 338 px tila videolle
- Tiedostomuoto: JPEG, GIF tai PNG
- Taustakuva videoon saman kokoisena kuin videolle varattu tila
- Videomateriaali: MP4 (Codec H.264, Audio codec AAC, videon resoluutio 640×360 px)
- Koko korkeintaan 3 MB ja kesto korkeintaan 1 minuutti
- Videon ensimmäinen ruutu ei saa olla musta
- HUOM! Tägin kautta tulevaa videoparaatia ei voida ajaa iPhonella.
Tutustu Alma Median mobiilimainonnan demosivustoon.
- Raaputuspinta
- Koko 600 x 600 px
- Hinta Yläparaatissa CPM 22 €
-
Lisätiedot
- Mainos, jossa käyttäjä voi raaputtaa tai pyyhkiä bannerin pintaa.
- Pinta voi olla esim. sadetta, jäätä, likaa, arpapintaa jne. Alta paljastuu mainos, joka voi olla klikattava.
- Aineisto: kaksi kuvaa koossa 600 x 600 pikseliä, max 60kt/kuva. Toinen kuva raaputettava pinta ja toinen alta paljastuva kuva
- Tiedostomuoto: PNG, JPEG tai GIF
- Raaputettavassa tai pyyhittävässä pinnassa tulee olla selkeä kehote raaputtamiseen
- Linkki: kohde, johon käyttäjä ohjataan mainosta klikatessaan
- Paraati
- Koko 980 x 400 px
- Aineisto 80 kt
- Hinta CPM 35 €
- Boksi
- Koko 300 x 250 px
- Aineisto 40 kt
- Hinta CPM 9 €
- Mainoskaruselli
- Hinta 98 €/vko
- Paraati + dynaaminen tapetti
- Koko
Paraati: 980 x 400 px
Tapetti: 1600 x 1200 px
- Aineisto max. 300 kt.
- Hinta CPM 42 €
-
Lisätiedot
Tekniset tiedot
- Mitat: 1600×1200px
- Kilotavuraja: 300kt
- Sallitut tiedostomuodot: jpg, png, gif, HTML5 (zip) tai kolmannen osapuolen täginä
Asemointi
Tapetti ja siihen liittyvä paraati asemoidaan sivulle seuraavasti: Tapettia näkyy sisällön vasemmalla puolella 315 px, sisältöalue peittää seuraavat 980 px, oikealla puolella tapettia näkyy 307 px. Tapetti lukitaan sisällön ympärille, jolloin tapetti näkyy koko ajan sivua selatessa.
Visuaalinen sisältö
Visuaalisen sisällön toivottaisiin olevan seesteinen. Animaatioiden olisi hyvä loppua noin 5 sekunnin kuluttua. Käyttäjät saattavat kokea jatkuvan liikkeen häiritsevänä, joten toteutuksen rauhallisuuteen olisi hyvä kiinnittää huomiota. Tapetin yhteydessä näytettävän paraatipaikan aineisto tulee toimittaa erillisenä aineistona. Jos kampanjassa on tarkoitus näyttää useampaa aineistoa rotaatiossa, ole yhteydessä
digimainonta@almamedia.fi.
Vinkkejä toteutukseen
Mainoksen ydinviesti tai kehote tulee sijoittaa paraatipaikan yhteyteen. Ydinviestiä tukeva viesti kannattaa sijoittaa tapetin yläosaan lähelle sisällön reunaa, sillä pienemmillä näyttöresoluutioilla osa tapetista saattaa jäädä piiloon. Se, kuinka paljon tapettia näkyy, riippuu kävijän näytön leveydestä. Jos kävijällä on kovin pieni näyttö, niin tapetti ei välttämättä näy lainkaan tai näkyy vain osittain. Tästä syystä tapetissa kannattaa suosia jotain toistuvaa kuvaa, jonka ymmärrettävyys ei kärsi erilaisista näyttöjen leveyksistä.
Ethän varaa erillistä aluetta paraatia varten itse tapetin keskelle, vaan toimitat tapetin yhtenäisenä.
Varaukset ja toimitus
- Toimita tapetti ja siihen liittyvä materiaali 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua osoitteeseen
digimainonta@almamedia.fi.
- Ilmoita URL, johon klikistä ohjataan
- Toimita myös backup-kuva
- Jos tapetin aineisto on poikkeavan kokoinen, mainitse tästä viestistä ja ilmoita tapetin mitat
Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä tapettia, jonka katsotaan häiritsevän käyttäjäkokemusta.
- Videoparaati
- Koko 980 x 400 px
- Hinta CPM 42 €
-
Lisätiedot
Pakettiin kuuluu videon hostaus, tekninen toteutus sekä videon konvertointi oikeaan muotoon.
Videoparaati koostuu seuraavista osista:
- Taustakuva
- Aloituskuva, jota klikkaamalla käyttäjä käynnistää videon
- Video
- Videon jälkeinen kuva (ei pakollinen, mutta erittäin suositeltava)
- Video on sijoitettu paraatin oikeaan laitaan
- Kampanjaraportissa näkyvät tiedot videon käytöstä (play, pause, ended)
- Videoparaatiin saa halutessaan impressioseurannan, klikkiseurannan ja huomioarvotutkimuksen
- Taustakuva ja videon jälkeinen kuva voidaan linkittää eri osoitteisiin
Tekninen ohjeistus
- Videoparaatin mitat: 980×400
- Kuvat – jpeg, gif tai png:
- Taustakuva 980×400 pikseliä
- Aloituskuva 640×360 pikseliä (Play-nappi tulee automaattisesti aloituskuvaan)
- Videon jälkeinen kuva 640×360 pikseliä
- Kuvien yhteenlaskettu kilotavuraja: 80 kt
- Videoksi käy lähes kaikki sähköisessä muodossa ja/tai ladattavissa olevat videot (ei kuitenkaan youtube-linkki). Esimerkiksi mainosfilmit käyvät hyvin.
Video:
- Koko: 640×360 pikseliä
- MP4, maks. 3Mb, maks. 1min, Videokoodekki H.264 ja audiokoodekki AAC
- Tarvittaessa käännämme videon oikeaan muotoon
- Alma tarjoaa videon hostauspalvelun videoparaatia varten.
Kysyttävää digimainonnasta? Autamme mielellämme!